fidarnic
شرکت فیدارنیک

دستگاه روغن گیری

دستگاه روغن گیری

همانطور که می دانید دانه های روغنی خواص درمانی بالایی داشته و منبعی غنی از پروتئین و ویتامین هستند، این امر مسبب اصلی روی آوردن بیشتر مردم، به استفاده از محصولات سالم و ارگانیک است.  امروزه بیشتر افراد به قصد راه اندازی یک کسب و کار راحت و پردرآمد، به استخراج روغن موجود در دانه های مختلف می پردازند. اما روغن گیری این محصولات به روش دستی، کاری بسیار سخت و زمان بر بوده و جهت این کار، نیاز به دستگاهی ویژه می باشد.

به همین دلیل تولیدکنندگان، انواع دستگاه روغن گیری را در مدل ها و ظرفیت های مختلف طراحی نموده اند. توسط این دستگاه می توان روغن موجود در انواع دانه سخت، نرم و متوسط از جمله: کنجد ، آفتابگردان ، تخم کدو ، تخم کتان ، سیاه دانه ، دانه بادام تلخ ، دانه بادام شیرین ، آرگان ، فندق ، زیره ، رازیانه ، خشخاش ، گردو ، هسته انار ، هسته انگور ، هسته آلبالو ، کلزا و … را بدون دردسر استخراج و آن را با قیمت مناسب به بازار عرضه کرد . این دستگاه برای تولید روغن زیتون نیز مناسب است ، به همین دلیل به آن دستگاه روغن گیری زیتون نیز می گویند.

دستگاه روغن گیری ، در دو حالت پرس سرد و پرس گرم قابل تولید است که هر کدام ویژگی منحصر به خود را دارند. در روش روغن گیری پرس سرد ، دمای روغن خروجی از دستگاه ، تحت هیچ شرایطی از 45 درجه سانتی گراد تجاوز نخواهد کرد. روغن تولیدی توسط این دستگاه ، کاملاً ارگانیک بوده و نیازی به اضافه کردن مواد افزودنی به آن نیست؛ در نتیجه ارزش غذایی بالایی داشته و برای بدن فواید زیادی دارد. در ادامه مشخصات کلی دستگاه روغن گیری را آورده ایم که بهتر است قبل از خرید، حتماً به مطالعه آن بپردازید .

دستگاه روغن گیری کارگاهی

مشخصات کلی دستگاه روغن گیری

  • دستگاه های روغن گیری این شرکت ، بصورت تمام استیل طراحی شده اند؛ یعنی ظرف، بدنه و صافی کاربردی در آنها، تماماً از استیل است. به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی ، سایش و زنگ زدگی دارند. استیل جزو آلیاژهاییست که شستشوی آن به راحتی امکانپذیر است.
  • این دستگاه دارای ماردونی بوده که در داخل دستگاه قرار دارد و دانه های روغنی در داخل آن ، ساییده می شوند.
  • دستگاه روغن گیری ، در حین کار حداقل میزان تولید صدا را دارد و بدون ایجاد ارتعاش عمل می کند. کار با این دستگاه بسیار آسان بوده و برای راه اندازی و استفاده از آن، به تخصص خاصی نیاز نیست.
  • این دستگاه از قابلیت تولید روغنی شفاف و خالص برخوردار بوده که عاری از هر نوع بوی غیرعادی است.
  • دستگاه روغن گیری عملیات تولید روغن را بدون سوختن کنجاله ها اجرا می کند. در پایان کنجاله ها و ضایعات، در حالت کاملاً خشک و چیپسی ( در نوع پرس گرم ) و بصورت اتوماتیک تخلیه می گردند.
  • این دستگاه های روغن گیری در ظرفیت های مختلف طراحی شده اند و امکان تولید آنها در سه حالت صنعتی، نیمه صنعتی (فروشگاهی) و خانگی وجود دارد که دستگاه روغن گیری خانگی ، ابعاد بسیار کوچکی داشته و معمولاً جنس آن از پلاستیک مقاوم است.
  • دستگاه روغن گیری با برق تک فاز تغذیه می شود و مصرف برق آن در حد یک یا 2، 3 و 4 عدد لامپ کم مصرف می باشد (برحسب ظرفیت دستگاه متغیر است).  این محصول به دلیل مصرف پایین برق، از لحاظ اقتصادی به صرفه بوده و در رده انرژی A قرار دارد.
  • دستگاه های روغن گیری به المنت هایی مجهز شده اند که به سرعت گرم می شوند و بدلیل عایق بندی مناسب، در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند. حرارت ناشی از المنت، سبب می شود دستگاه از همان ابتدای کار بصورت خشک عمل نکند.
  • الکتروموتور کاربردی در این دستگاه ها از نوع گیربکس دار است که گیربکس، حالت مستقیم داشته و نقش موثری در افزایش قدرت موتور دارد. الکتروموتور این دستگاه حالت دو جهته دارد، یعنی بصورت دور معکوس کار می کند و در تخلیه اتوماتیک ضایعات موثر است. سرعت الکتروموتور به راحتی قابل تنظیم می باشد.
  • در ساخت این دستگاه روغن گیری، برای فشرده سازی تفاله ها از نازل های متفاوت استفاده شده است. این دستگاه عملیات روغن کشی را با دقت بالا اجرا می کند.
خرید دستگاه روغن گیری

خرید دستگاه روغن گیری

اصلی ترین مرحله در خرید دستگاه روغن گیری، تحقیق و پرس و جو است. شاید گاهی این مرحله را نادیده بگیرید و در خرید کردن عجله کنید. اما اگر اطلاعات دقیقی از آن نداشته باشید، قطعاً انتخاب درستی نخواهید داشت. پس قبل از خرید دستگاه روغن گیری ، نیاز به مشاوره دارید و باید راهنمایی شوید. برای راهنمایی، خواندن این متن می تواند به شما کمک کند. لازم است قبل از خرید هر دستگاهی بدانید که جنسش چیست و در ساخت آن از چه قطعاتی استفاده شده است؟ آیا قطعات کاربردی در آن از نوع مصرفی هستند و یا شستشوی قطعات امکان پذیر است یا نه؟

در واقع جنس دستگاه روغن گیر ، رابطه مستقیمی با طول عمر آن دارد و اگر دستگاه از قابلیت شستشو برخوردار نباشد، محصول تولیدی را نمی توان بعنوان روغن بهداشتی به بازار عرضه کرد و وزارت بهداشت نیز آن را تایید نخواهد کرد. همچنین یک دستگاه استاندارد، باید همراه با ضمانت معتبر به بازار عرضه و توسط شرکت سازنده، سال ها پشتیبانی گردد.

دستگاه روغن گیری صنعتی

مشتری قبل از خرید، باید نیاز خود به دستگاه را تعیین و بداند که می خواهد از آن با چه هدفی استفاده کند و ظرفیت آن با نوع کاربری تناسب داشته باشد. اگر حفظ خاصیت اصلی روغن برایتان اهمیت دارد و روغن گیری کامل برایتان مهم نیست، دستگاه روغن گیری پرس سرد گزینه مناسبی است. اما اگر دنبال دستگاهی هستید که قادر به استخراج تمامی روغن موجود در دانه ها باشد، بهتره روغن گیر پرس گرم را خریداری کنید. خرید این روغن گیرها ، به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. اگر توضیحاتی که در این بخش آورده شد برایتان قانع کننده نبود، وقتتان را هدر ندهید و با شماره های درج شده در زیر این صفحه تماس بگیرید تا کارشناسان این شرکت، اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

قیمت دستگاه روغن گیری

همانطور که می دانید در طی سال های اخیر، نوسان بی سابقه قیمت تجهیزات صنعتی و خانگی در بازار و بی ثبات بودن شرایط اقتصادی در جامعه، امکان قیمت گذاری روی محصولات را سخت کرده است. بطوری که قیمت ها به صورت لحظه ای در حال تغییر هستند. همچنین در بازار با تنوع بالای دستگاه های روغن گیر مواجه هستیم که هر کدام قیمتی دارند و این عامل شکایت مشتریان را برانگیخته که چرا برخی روغن گیرها ارزان قیمت و برخی دیگر گران قیمت هستند؟

پیشنهاد مطالعه : دیگ روغن داغ

در جواب باید گفت ظرفیت دستگاه های روغن گیر و کیفیت قطعات کاربردی در آنها، در متفاوت بودن قیمت آنها بی تاثیر نیست. همچنین دستگاه هایی که امکانات ویژه ای دارند و از برندهای معروف هستند، نسبت به دستگاه های معمولی گران قیمت تر هستند. پس برای استعلام قیمت دستگاه های روغن گیری ، بهترین کار تماس با کارشناسان این شرکت است تا قیمت تمام شده محصولات را مطابق با کیفیت و قطعاتی که در آنها استفاده شده اعلام کنند.

قیمت دستگاه روغن گیری

دستگاه روغن گیری پرس سرد بهتر است یا پرس گرم؟

همانطور که در ابتدا نیز ذکر شد، دستگاه روغنی گیری یا بصورت پرس سرد تولید می شود یا پرس گرم. اما تفاوت بین این دو دستگاه در چیست و کدام یک بهتر عمل می کند؟ این سوالیست که از سوی مشتریان زیاد پرسیده می شود، در ادامه این دو نوع دستگاه را بررسی می کنیم تا بین آنها، مناسب ترین نوع را انتخاب کنید.

دستگاه روغن گیری صنعتی پرس سرد

در این روشصنعتی ، جهت روغن کشی از دانه های مختلف، نیازی به حرارت نیست و این عملیات با چرخش ماردون های داخلی و سایش دانه ها اجرا می شود. در روغن گیری صنعتی با پرس سرد، دمای دانه و روغن با محیط یکسان بوده و از 50 درجه سلسیون فراتر نمی رود؛ در نتیجه روغن کمتری از دانه ها استخراج می گردد. بطور کلی، در این روش صنعتی در تفاله ها 15 تا 20 درصد روغن باقی می ماند. از آنجایی که در روغن گیری صنعتی با پرس سرد، روغن زیاد تحت حرارت قرار نمی گیرد ( پایین تر از 45 درجه )، ارزش غذایی و خاصیت اصلی آن حفظ می شود. به همین دلیل به روغنی که با دستگاه روغن گیری صنعتی پرس سرد بدست می آید، روغن بکر نیز می گویند.

دستگاه روغن کشی صنعتی

عملکرد دستگاه روغن گیری پرس سرد

در این روش صنعتی و خانگی برای روغن کشی از دانه ها، اول باید دانه ها را شست و سپس آنها را از طریق قیف به داخل دستگاه منتقل کرد. در این حال دانه ها از بخش اکسترودر عبور نموده و ماردون، توسط الکتروموتور به گردش درآمده و دانه ها ساییده می شوند. فشار ورودی به دانه ها، سبب خروج روغن موجود در آنها می شود؛ البته مقدار کمی روغن در تفاله ها باقی می ماند.

دستگاه روغن گیری صنعتی پرس گرم

خب تا اینجا با روغن گیر پرس سرد صنعتی آشنا شدید، حالا بهتره بریم سراغ دستگاه روغن گیری پرس گرم صنعتی . همانطور که مشخص است، در این روش عملیات روغن کشی از دانه ها بر پایه گرما بوده و میزان حرارت متناسب با نوع دانه و تحمل حرارتی آن، 60 تا 100 درجه سلسیوس است. در واقع برای تهیه روغن با روغن گیر پرس گرم ، به یک مرحله بیشتر نیاز می باشد. یعنی قبل از اینکه روغن داخل دستگاه ریخته شود، باید دستگاه را گرم کرد تا برای روغن گیری آماده شود و راندمان تولید افزایش یابد.

دستگاه روغن گیری

پیشنهاد مطالعه : دستگاه اسانس گیری

این دستگاه صنعتی قادر است بیش از 90 درصد از روغن موجود در دانه ها را بگیرد. بعد از اینکه دانه ها در داخل دستگاه قرار داده شدند، الکتروموتور بواسطه انرژی برق، نیروی لازم را تولید می کند تا ماردون به حرکت درآید. در نتیجه دانه ها تحت فشار قرار گرفته و روغن موجود در آنها خارج می شود. در انتها تنها چیزی که باقی می ماند، تفاله های خشک و بدون روغن است. بر روی دستگاه روغن گیری نعتی پرس گرم از چند مسیر، برای جریان بخار و آب استفاده شده تا میزان دما تنظیم شود. بعد از اینکه روغن دانه ها توسط این دستگاه خارج شد، می توان آن را برای تصفیه  آماده کرد تا تحمل حرارتی آن افزایش یافته و برای پخت و پز مناسب گردد.

مزیت های دستگاه روغن گیری

دستگاه روغن گیری خانگی
  • قابلیت تنظیم دما جهت بهبود راندمان تولید
  • بازدهی بالا و بی نظیر
  • قابلیت استفاده برای تولید انواع روغن خوراکی مفید و روغن درمانی
  • تولید شده بصورت تمام استیل (قابلیت شستشوی آسان)
  • قابلیت تولید روغن سالم، شفاف و با کیفیت
  • امکان تولید در دو حالت پرس سرد و پرس گرم (بصورت سفارشی)
  • قابلیت روغن گیری از انواع دانه های سفید، نرم و متوسط
  • کمترین میزان مصرف برق (قابل استفاده با برق تک فاز)
  • مجهز به الکتروموتور قدرتمند گیربکس دار
  • قابلیت استفاده از اینورتر بصورت سفارشی (جهت تنظیم سرعت و دور الکتروموتور)
  • کارکرد ساده، راحت و بی صدا
  • طول عمر بالا و مفید (بدلیل استفاده از قطعات استاندارد و مقاوم)
  • تعمیر و نگهداری کم هزینه
  • گارانتی شده و برخورداری از خدمات پس از فروش

کاربردهای دستگاه روغن گیری

  • کارخانجات تولید روغن ارگانیک و گیاهی
  • فروشگاه ها و مغازه ها
  • عطاری ها و هایپرمارکت ها
  • مغازه ها
  • کارگاه ها و مراکز فروش روغن گیاهی
  • قابل استفاده در باغ ها و منازل (برای ایجاد مشاغل خانگی)
  • قابل استفاده در لبنیاتی های سنتی
  • و سایر صنایع مرتبط

وظیفه المنت در دستگاه روغن گیری پرس سرد

شاید برایتان سوال باشد که روغن گیر پرس سرد، چرا باید دارای المنت باشد؟ در جواب باید گفت: المنت کاربردی در این دستگاه، در مرحله نهایی روغن گیری تنها جهت خروج آسان تر تفاله بکار می رود تا عملیات پرس به راحتی اجرا گردد؛ وگرنه در روغن گیری روی دما هیچ تاثیری ندارد.

دستگاه روغن گیری قیمت

نقش اینورتر در دستگاه روغن گیری

همانطور که پیش تر نیز گفته شد اینورتر با هدف تنظیم سرعت الکتروموتور، روی این دستگاه تعبیه می گردد. اما این قطعه در دستگاه روغن گیری، نقش های مهمتری نیز بر عهده دارد. برای مثال: از نوسانات اضافه ورودی به دستگاه، پیشگیری می کند و نیز گاهی از آن برای تبدیل برق سه فاز به تک فاز استفاده می شود. از اینورتر جهت تغییر سرعت دستگاه در حین روغن گیری نیز بهره وری می گردد. گاهی به علت جنس و نوع دانه، نیاز به تغییر سرعت می باشد؛ در این حالت اینوردار بودن دستگاه روغن گیری اهمیت زیادی داشته و بسیار کارساز است.

پیشنهاد مطالعه : دستگاه پلت ساز

بخش ویدیو ها :

ویدیو عملکرد دستگاه روغن گیری

مشاوره و ثبت سفارش

67 89 21 26 - 021

تماس با فیدارنیک
ارسال پیام
پیام و نظر خود را ثبت کنید ، کارشناسان سایت در اسرع وقت بررسی می کنند .

پیام های شما
  1. رضا سلیمی

    سلام بنده قصد راه اندازی مغازه داشتم برای روغن گیری خواستم یک مشاوره داشته باشم 0915254****

    • شرکت فیدارنیک

      با سلام بله همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس میگیرند .

پیام در واتساپ
برای ثبت سفارش و مشاوره تماس بگیرید