fidarnic
شرکت فیدارنیک

رطوبت ساز التراسونیک

رطوبت ساز التراسونیک

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک با نام های دیگری از قبیل دستگاه مه ساز و بخور سرد نیز شناخته می شود. در محیط های شهری مخصوصا کلانشهر ها افراد جامعه همواره از آلودگی هوا رنج می برند. این آلودگی در منازل و محل کار ما نیز وجود دارد. آلودگی هوا هم روی اعصاب و روان و هم بر ریه های ما اثرات سوئی دارد. با استفاده از رطوبت ساز التراسونیک می توان کیفیت هوای مکان های بسته را بالاتر برد. این دستگاه با فراهم کردن هوای مرطوب و سرد تنفس را برای اعضای خانواده بسیار راحت تر کرده و باعث آرامش و شادی در فرد می شود.

این دستگاه برای تولید بخار آب از امواج فراصوت و یا همان التراسونیک استفاده می کند. با استفاده از امواج التراسونیک قطرات آب به ذرات بسیار ریزی شکسته شده و این جداسازی به حدی است که آب تبدیل به گاز و یا همان بخار آب خواهد شد. رطوبت ساز التراسونیک در واقع دارای یک مولد می باشد که انرژی الکتریکی را به امواج ماوراء صوتی تبدیل می کند. این امواج با استفاده از قطعه ای به نام پیزو الکتریک به آب داخل مخزن اعمال شده و بخار آب تولید می کند.

رطوبت ساز التراسونیک در اندازه ها و ظرفیت های مختلفی برای فضا های گوناگون ساخته می شود. روش های مختلفی برای تولید بخار وجود دارد . در مدل هایی که از حرارت برای تولید بخار استفاده می شود ، مصرف انرژی بالا بوده و بالا رفتن دما در فضا برای اعضای خانواده زیاد خوشایند نخواهد بود. ولی در رطوبت ساز التراسونیک مصرف انرژی بسیار پایین بوده و بخار سرد برای محیط ایجاد می گردد. مصرف انرژی این دستگاه نصف رطوبت ساز های مکانیکی می باشد. از طرف دیگر این دستگاه کاملا بی صدا کار کرده و در منزل به راحتی می توان از آن استفاده کرد.

خرید رطوبت ساز التراسونیک

طرز کار رطوبت ساز التراسونیک

طرز کار رطوبت ساز التراسونیک به مدل و برند دستگاه بستگی دارد. ولی روش کار کردن دستگاه در حالت کلی یکسان است. این دستگاه از دو قسمت بدنه و مخزن آب تشکیل شده است که قابلیت جداسازی دارند. دستگاه را حتما بر روی یک سطح صاف قرار دهید. از قرار دادن رطوبت ساز التراسونیک بر روی فرش ، موکت و … خودداری کنید. و حتما آن را بر روی زمین صاف مانند سرامیک و … قرار دهید. بر روی دستگاه دو عدد ولوم و یا یک ولوم و یک کلید روشن خاموش قرار داده شده است. البته این دستگاه در دو مدل تایمر دار و بدون تایمر وجود دارد. در مدل تایمر دار می توان زمان دستگاه را روی مدت زمان مورد نیاز خودتان تنظیم‌کنید. اگر زودتر از زمان تایمر مخزن آب خالی شود ، دستگاه خودکار خاموش خواهد شد.

با یک ولوم می توان میزان تولید رطوبت در دستگاه را تنظیم کرد. برای افزایش عمر مفید دستگاه و نیز وجود رطوبت نرمال در هوا بهتر است میزان رطوبت تولیدی را در حالت متوسط (Medium) و یا کمتر از آن قرار دهید. قبل از استفاده ابتدا باید مخزن را از آب پر کنید. مخزن را از بدنه جدا کرده و دریچه آن را باز کنید. با یک چرخش دریچه به راحتی باز خواهد شد.

قیمت رطوبت ساز التراسونیک

بر روی بدنه قسمتی که به مخزن وصل شده و از آب مخزن برای تولید بخار استفاده می کند پیزو نامیده می شود. در طول مدتی استفاده اگر از آب شهری برای تولید بخار استفاده کنید ، پیزو دچار رسوب شده و کارایی آن کم خواهد شد. پس بهتر است مخزن را از آب تصفیه شده با دستگاه تصفیه آب ، یا آب جوشانده سرد و یا آب مقطر پر کنید.

اگر پیزو دچار رسوب شود ، می توانید مقدار بسیار کمی رسوب گیر و یا سرکه بر روی قسمت رسوب گرفته بریزید تا پاکسازی شود. زمانی که مخزن ب  روی رطوبت ساز قرار می گیرد ، آب به داخل پیزو هدایت می شود. حال دستگاه را روشن کرده و به پریز برق متصل کنید. در این حالت دستگاه شروع به کار کرده و بعد از چند دقیقه رطوبت تولید خواهد شد. برای اطمینان از تولید بخار ، ولوم را برای چند دقیقه روی حداکثر قرار دهید تا بخار تولید شده را مشاهده کنید.

کاربرد های رطوبت ساز التراسونیک

رطوبت ساز با نام دستگاه بخور نیز شناخته می شود. دستگاه بخور با تولید بخار آب به صورت مکانیکی مدت زمان زیادی است که مورد استفاده قرار می گیرد. ولی به دلیل مصرف انرژی بالا ، صدای دستگاه و … از دستگاه های دیگری مانند رطوبت ساز التراسونیک استفاده می شود. رطوبت ساز التراسونیک در واقع برای محیط بخار سرد تولید می کند. بخار تولید شده باعث افزایش اکسیژن در هوا شده و فضایی دلنشین فراهم می کند.

این دستگاه کاربرد های گسترده ای داشته و در ادامه موارد مهم آن را بررسی می کنیم. رطوبت ساز التراسونیک در منزل ، مرغداری ها ، گلخانه ، جوجه کشی ، تولید قارچ ، کشت هیدروپونیک ، سردخانه ها ، انواع کارخانه های صنعتی و تولیدی برای تنفس بهتر کارکنان و تامین هوای سالم مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه رطوبت ساز التراسونیک گلخانه

در گلخانه های مختلف از گلخانه های پروروش گیاهان زینتی گرفته تا پروش قارچ و … نیاز به رطوبت کافی برای پرورش گیاهان وجود دارد. رطوبت ساز التراسونیک به دلیل کاربرد های گسترده در اندازه های گوناگونی تولید می شود. و می توان مدل های مختلف آن را برای گلخانه ها با ظرفیت های گوناگون تهیه کرد. در گلخانه ها تناسب دما و میزان رطوبت اهمیت بسیار زیادی در کیفیت پرورش گیاهان دارد و همیشه نسبت و میزان این ردو باید رعایت گردد.

رطوبت ساز التراسونیک

قبلا در گلخانه ها آب موجود در مخزن با استفاده از پره های فن به گاز (بخار) تبدیل می شود. ولی استفاده از دستگاه التراسونیک بسیار راحت تر بوده و نسبت به مه پاش های قدیمی به صرفه تر می باشد. کشت هیدروپونیک نیز یکی از مواردی است که بدون رطوبت ساز التراسونیک انجام پذیر نمی باشد. در کشت هیدروپونیک گیاهان و محصولات کشاورزی (از جمله زعفران) بدون استفاده از خاک و در محیطی سیال سزشار از مواد مغذی با تامین رطوبت و دمای لازم پرورش می یابد. و برای تولید محصولات کشاورزی نیاز به اقلیم خاصی نیست.

رطوبت ساز التراسونیک صنعتی

رطوبت ساز التراسونیک صنعتی از بزرگترین مدل های این دستگاه می باشند و در مدل های رطوبت ساز التراسونیک ۱۲۰۰ ، ۲۴۰۰ ، ۶۶۰۰ و … تولید می گردند. این مدل ها به دلیل ابعاد بزرگتر در تولیدی ها ، کارخانه های نساجی ، چوب بری ، رنگ سازی ، صنایع شیمیایی و … کاربرد دارد.

رطوبت ساز التراسونیک صنعتی

و امکانات دستگاه نیز به نوع و مدل آن بستگی دارد. رطوبت ساز التراسونیک صنعتی برای محیط با ابعاد بیش از ۱۰۰ مترمکعب کاربرد داشته و برای مکان های عمومی بهترین ‌گزینه است. ( دستگاه التراسونیک ) در این دستگاه یک پمپ برای ثابت نگه داشتن سطح آب در مخزن تعبیه شده است.

در این مدل از چند پیزوالکتریک برای تولید رطوبت استفاده می شود. زمانی که میزان آب دستگاه کاهش یابد ، سنسور های موجود ، دستگاه را به صورت اتوماتیک خاموش خواهد کرد. در رطوبت ساز التراسونیک صنعتی به دلیل مصرف بالای آب می توان آن رو مستقیما به شیر آب وصل کرد. البته برای افزایش عمر پیزو بهتر است از یک دستگاه تصفیه کن نیز استفاده گردد.

رطوبت ساز التراسونیک خانگی

رطوبت ساز التراسونیک خانگی در منازل ، اتاق های ادارات و در کل در فضا های زیر ۲۰ متر مکعب مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از کوچک ترین رطوبت ساز های موجود در بازار می باشد. رطوبت ساز التراسونیک خانگی علاوه بر منازل در گلخانه های با ابعاد کوچک و نیز اتاقک های پرورش قارچ نیز کاربرد دارد.

یمت رطوبت ساز التراسونیک خانگی به دلیل اندازه کوچک آن نست به مدل های دیگر پایین تر است. رطوبت ساز التراسونیک خانگی مخصوصا برای افرادی که در منزل فرزند کوچک و نیز سالمند دارند ، توصیه می شود. زیرا هوایی بسیار مطبوع در داخل منزل فراهم می کند.

رطوبتساز التراسونیک

رطوبت ساز التراسونیک دستگاه جوجه کشی

در دستگاه های جوجه کشی به دلیل اینکه داخل محفظه تخم ها فضایی گرم و خشک می باشد ، از دستگاه بخور برای ایجاد رطوبت در داخل آن استفاده می شود. روش های مختلفی برای تولید بخار برای این دستگاه وجود دارد.

ولی جدیدا به دلایل زیادی از رطوبت ساز التراسونیک دستگاه جوجه کشی برای تولید رطوبت در جوجه کشی استفاده می گردد. در داخل دستگاه جوجه کشی یک لوله بخار وجود دارد. بعد از روشن کردن رطوبت ساز التراسونیک با روش بیان شده در ابتدای متن لوله بخار را به دهانه دستگاه وصل کنید. بخار تولید شده به داخل دستگله هدایت خواهد شد.

بهتر است میزان رطوبت تولید شده روی کمتر از متوسط قرار دهید. زیرا اگر کارکرد دستگاه خوب باشد ، بخار تولید شده برای دستگاه کافی خواهد بود. در روش های دیگر تولید بخار ، از المت های گرمایی برای تولید بخار آب استفاده می شود و این خود عامل افزایش مصرف انرژی است. ( حمام التراسونیک ) ولی دستگاه رطوبت ساز التراسونیک دستگاه جوجه کشی  مصرف انرژی بسیار پایینی دارد.

رطوبت ساز التراسونیک ۲۰۰

رطوبت ساز التراسونیک ۲۰۰ کوچک ترین مدل رطوبت ساز می باشد که برای مکان های کوچک و اغلب منازل مناسب است. این مدل در هر ساعت ۰.۷ لیتر آب مصرف می کند.

و برای محیط های ۲۰ متر مکعب بهترین کارایی را دارد. رطوبت ساز التراسونیک ۲۰۰ قابلیت اتصال به شیر آب را نداشته و باید مخزن را به صورت دستی پر کرد. در اغلب موارد در صورت کارکرد مداوم دستگاه مخزن حدود سه ساعت آب را در خود ذخیره می کند. اگر میزان آب ورودی کم بوده و مخزن خالی شود ، دستگاه به صورت اتوماتیک تولید رطوبت را قطع می کند.

خرید رطوبت ساز التراسونیک

رطوبت ساز التراسونیک ۴۰۰

رطوبت ساز التراسونیک ۴۰۰ از مدل خانگی بزرگتر بوده و در اکثر گلخانه ها ، جوجه کشی ، مطب و … کاربرد دارد. این دستگاه برای محیط با ابعاد ۳۰ متر مکعب بهترین کارایی را دارد. این مدل ۱.۲ لیتر آب در ساعت مصرف می کند.

و مخزن آن می تواند تا ۳ ساعت آب را نگه دارد.  با استفاده از تایمری که بر روی دستگاه قرار دارد ، می توان ساعات کار کردن دستگاه را تنظیم کرد. و در صورت تمام شدن آب زودتر از اتمام زمان تایمر ، دستگاه به صورت اتوماتیک خاموش خواهد شد. رطوبت ساز التراسونیک ۴۰۰ یکی از پرکابردترین مدل ها بوده و در اکثر صنایع کوچک کاربرد دارد.

قیمت رطوبت ساز التراسونیک

رطوبت ساز التراسونیک در مدل ها و اندازه های مختلفی وجود دارد. قیمت رطوبت ساز التراسونیک در درجه اول به مدل دستگاه و میزان بخاری که می تواند تولید کند ، بستگی دارد. ( هموژنایزر التراسونیک ) هر چه قدرت دستگاه ، توان ، محیط تحت پوشش ، کیفیت و … بیشتر باشد ، قیمت دستگاه افزایش خواهد یافت.

ویدیو عملکرد رطوبت ساز التراسونیک :

هر چه امکانات دستگاه بیشتر بوده و از برند های معتبری استفاده کنید ، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. برای اطلاع از قیمت رطوبت ساز التراسونیک با شماره هایی که در سایت قرار داده ایم تماس بگیرید. شرکت ما با اطمینان از کیفیت کالا های خود این محصول را با ضمانت معتبر و خدمات پس از فروش ، به فروش می رساند.

برای ثبت سفارش و دریافت مشاروه می توانید با شماره های قرار گرفته در سایت در ارتباط باشید .

مشاوره و ثبت سفارش

67 89 21 26 - 021

تماس با فیدارنیک
ارسال پیام
پیام و نظر خود را ثبت کنید ، کارشناسان سایت در اسرع وقت بررسی می کنند .

قسمت نظرات
  1. رضا مسعود نژاد

    سلام برای گلخونه به متراژ ۳۰۰ مترمربع چه مدلی رو باید خریداری کنم ؟

پیام در واتساپ
برای ثبت سفارش و مشاوره تماس بگیرید